Bewegen en voeding tijdens de zwangerschap verkleint de kans op keizersnee

Ik eet voor twee is een veel gebruikte uitspraak tijdens de zwangerschap. Jammer genoeg is het niet nodig om meer te eten. Je lichaam heeft wel meer groenten ( 250 gram)  en fruit ( 2 stuks per dag) nodig. Daarin zitten de goede vitamines en mineralen. Steeds meer onderzoek wordt gedaan naar de positieve effecten van meer groente en fruit eten.

Uit een onderzoek, gepubliceerd in The British Medical Journey, bleek dat excessieve gewichtstoename tijdens de zwangerschap kan lijden tot zwangerschapscomplicaties en lange termijn gevolgen  heeft voor je kind (zoals verhoogd risico op overgewicht, type-2-diabetes en hart- en vaatziekten). Volgens de onderzoekers is het belangrijk voor alle zwangere vrouwen om dieet- en leefstijladvies te krijgen om te veel aankomen tegen te gaan. Door tijdens de zwangerschap genoeg te bewegen en gezond te eten verklein je het risico op een keizersnede en verlaag je de kans op te veel gewichtstoename.

Ook dit onderzoek toont weer eens aan hoe belangrijk het is om tijdens de zwangerschap bezig te zijn met gezonde voeding. Door het 9maandenmenu te volgen zorg je dat je genoeg mineralen en vitamines binnen krijgt zonder te veel te eten. Het 9maandenmenu bestaat uit gevarieerde recepten met verschillende soorten groente en is makkelijk te bereiden. Zo kan je gemakkelijk een gezonde maaltijd bereiden voor het hele gezin.