Groente van de week is knolselderij

Groente van de week is knolselderij

Groente van de week is knolselderij

Knolselderij is een vaak vergeten groente. Daarom: de Groente van de week is knolselderij! Volgende week is er een lekker recept met knolselderij in de maaltijdbox van het 9 Maanden Menu. Knolselderij bevat relatief veel mineralen zoals Calcium en Kalium. Belangrijke bouwstoffen voor jou en jullie baby. Calcium is nodig om sterke botten te krijgen en Kalium heeft een gunstig effect op de bloeddruk omdat het het bloeddruk verhogende effect van natrium tegenwerkt.

Wat kan ik met knolselderij?

• Gestoofd met blokjes winterwortel.
• Gekookt serveren met een beetje mosterd of tomatensaus.
• Dunne reepjes in salade met ongezouten walnoten, appel en een dressing van yoghurtmayonaise.
• Gekookt bestrooien met 30+ kaas en gratineren in de oven.
• Blokjes in groente-, tomaten- of erwtensoep.
• Gepureerd met aardappels, lekker bij wild.

Waar let ik op bij het schoonmaken en bereiden van knolselderij?

Was de knolselderij grondig onder stromend water en borstel de grond zo nodig weg. Snijd voor gebruik de knollen in plakken. Schil de plakken en snijd ze in reepjes of blokjes. Om verkleuring bij het koken tegen te gaan, kun je deze groente direct na het snijden besprenkelen met wat citroen of azijn.

 

Lees ook