Groente van de week: Rode Paprika

Een nieuwe rubriek op zondag, iedere week zetten we een bepaalde groente in het zonnetje en geven we jou inspiratie op welke manieren je deze allemaal kan eten. Deze keer: de rode paprika!

Om even mee te beginnen, deze rode knapperd is niet alleen lekker zoet en knapperig, maar ook gewoon super gezond! In een halve paprika zit al genoeg vitamine C die wordt aanbevolen per dag. Naast vitamine C, zit de paprika vol met allerlei andere vitamines en dit maakt het een van de meest gezonde groenten die bestaat.

Paprika in de ochtend

Tijdens je ontbijt eet je een heerlijke volkoren boterham of cracker met wat hummus, leuk dit op met een paar reepjes paprika. Zo begin je de dag goed met gelijk wat groenten en is het makkelijker om dagelijks die 250 gram te behalen.

Wat je ook kan doen is een paprika in reepjes snijden ‘s ochtends en meenemen naar je werk! Een lekker knapperig en zoet tussendoortje, en ook nog eens gezond.

Paprika in de middag

Heb je in de middag tijd over om een lekkere lunch te maken voor jezelf? Maak dan een lekkere salade met zelf gegrilde paprika. Pak een grillijzer of grillpan, snij de paprika in brede repen en grillen maar! Combineer dit met een lekkere salade met de sla die jij lekker vindt, wat geitenkaas en komkommer erbij, pijnboompitjes om het af te maken en je bent klaar! Eet hierbij een bruine boterham of doe er een klein handje volkoren pasta bij om het vullend te maken!

Paprika in de avond

Er zijn ontelbaar veel manieren om paprika te combineren met je avondeten. Wat leuk is om te proberen is het recept van de gevulde paprika’s van Ekomenu! Klik op de foto hiernaast voor het recept!

Ten slotte kun je ook in de avond als je lekker op de bank zitten paprika’s snacken. Om het net die extra smaak te geven kun je paprika dippen in hummus of een andere dip (bijvoorbeeld aioli!)

Hopelijk heb je weer wat meer inspiratie gekregen en eet jij deze week wat vaker paprika!