Het Oranje Menu op Koningsdag

27 April is het weer Koningsdag en dat gaan we vieren! Hier lees je hoe jij heel deze dag zo oranje mogelijk kan vieren!

Ontbijt: Oranje Smoothie

Begin de dag gelijk goed met een gezonde oranje smoothie. Het fijne aan een smoothie als ontbijt is dat het heel makkelijk en snel is, en ook fijn is om te eten in de ochtend.

-100 gram geschraapte worteltjes

-1 sinaasappel

-2 grote lepels yoghurt

-Eetlepel havervlokken

oranje smoothie

Tussendoor:

Als tussendoortje kun je lekker wat snackpaprika’s eten. Ze zijn lekker zoet en knapperig. Daarnaast bevat een snackpaprika drie keer zo veel vitamine C dan een sinaasappel.

Lunch: Oranje Sandwich

Een heerlijke lunch met een lekkere mais boterhammen met oranje hummus van wortel en pompoen. Dit haal je allemaal gewoon bij je supermarkt, kost je nul moeite en is erg gezond.

-Maisbrood

-Oranje hummus (wortel en pompoen)

-Handje rucola

oranje sandwich

Tussendoor:

Het is een feestdag, onze koning is jarig dus dit betekent dat jij jezelf ook best een beetje mag verwennen. Dus een keertje lekker genieten van een tompouce kan best! Zo lang het maar wel een oranje is natuurlijk!

Avondeten: Zoete aardappel friet met gemarineerde kip en groene salade.

Snij zoete aardappel in de vorm van frietjes, en in plaats van te frituren kun je ook lekker krokant bakken in de pan. Marineer kipfilet haasjes met olijfolie, paprika poeder, en knoflook. Vervolgens even bakken in de koekenpan. Maak daarnaast ene lekkere groene salade met van alles wat je lekker vindt. Deze salade is een snijbiet melange met paprika, komkommer en sinaasappel.

-400 gram zoete aardappel

-300 gram kipfilet haasjes

-Paprikapoeder

-Snijbiet melange

-Puntpaprika mix

-Komkommer

-Sinaasappel

In de avond:

Pak een lekker glas versgeperst sinaasappelsap!

zoete aardappel