fbpx

Waarom bestellen?

Veel vrouwen zijn onzeker wat je wel en niet mag eten tijdens de zwangerschap. Immers, tijdens je zwangerschap is je kindje volledig afhankelijk van wat jij eet en je voedingsreserve. Daarom is het belangrijk dat je gezond en gevarieerd eet, zo krijgt jouw toekomstige spruit alle benodigde voedingsstoffen binnen om te groeien.

De aanbevolen hoeveelheid volgens de Schijf van Vijf is dagelijks 250 gram groenten en 2 stuks fruit. Op deze manier geef jij jezelf en ook je kindje alles wat jullie nodig hebben om fit en gezond te blijven.

250 gram groenten en 2 stuks fruit klinkt misschien niet zo moeilijk, maar uit onderzoek blijkt dat dit toch best lastig is en de gemiddelde Nederlander ongeveer 125 gram groenten per dag consumeert. Zeker met een drukke baan + een sociaal leven is dit natuurlijk ook helemaal niet zo makkelijk.

Daarom is het 9 Maanden Menu ontstaan, het doel is om jou als toekomstig moeder het een beetje makkelijker te maken. Je hoeft je dan ook geen zorgen meer te maken met wat je wel en niet mag, want het menu is afgestemd zodat je het beste voor jezelf en je kind eet.

Door het 9 Maanden Menu in het assortiment op te nemen werkt Ekomenu mee aan een onderzoeksproject “’Personalised Food voor Zwangeren” wat door Linda Rentes, verloskundige is opgezet en als doel heeft een bijdrage te leveren aan een gezonde start van je kindje. Veel aanstaande moeders zijn niet zeker of vinden het moeilijk om elke dag gevarieerd te eten. Het Ekomenu 9 Maanden Menu helpt voor een deel van de week en met de tips die je op www.9maandenmenu.nl vindt kun je ook de andere dagen makkelijk invullen.

Je hoeft je geen zorgen meer te maken met wat je wel en niet mag, want het menu is afgestemd zodat je het beste voor jezelf en je kind eet.

zwanger